diverse babbel geilo 15.38

jenny min granne tvärsemot är nog den bästa granne  jag någonsin kommer att ha . hon kom nyss över med blåbärsmuffins till mig. jag blev aldeles varm i hjärtat av denna vänliga gest. så blev jag och tänka på hur mycket jag egntligen saknar er där hemma. vänner altså. förut har jag bara saknat mamma och sverige i sig självt. men jenny gav mig denna tankeställare. jag vet inte om om vi kallar oss vänner eler om vi bara jobbar ihop , bor i samma hus och längtar efter samma saker. kötbullar och civilisation. jag vet inte, men jag ränkar nogjenny till vän kategorin. all cred till dig och dina muflins :) 
tillbaka till er där hemma, jag saknar er, ibland språkar vi via datorn, ibland kommer det ett överraskande sms. men oftast känns det som att jag är en utav dom som försvann. jag vet att ni inte glömt mig. jag har printat in mg på era näthinnor och skadat era hjärnor med mitt konstanta tjat. så jag vet med all säkerhet att ni inte glömt mig. jag har inte glömt er heller. och hur långt bort jag än är eller hur mycket jag tar avstånd, för jag vet att jag gör det ibland, kommer jag alltid ihåg er. det är ett löfte.



idag har man inte uträttat några stordåd precis. vart brunchvakt. ungefär lika långsamt som det låter. först gjorde jag alla fat , fisk,kött, ost , frukt till brunchen. körde ut den gjorde alla fat till välkommst buffen. allt detta medans martin, min kollega, städade bänkar och flytta runt på kylskåp. så dagen var långsam , känders nästan som en vanlig sverige söndag plus en dm nysnö över det redan meterhöga som ligger på backen.



snart hoppas jag att det kommer post till mig. jag vänar tre saker. brev från lotta , hemligt från jill och paket med mobil&kamera kablar, förkläden, alvedon ovh djungelvrål. jävlar vad jag ska parta till det när mina djungelvrål kommer !  så nu går jag i väntans tider som det kallas :)


ps, maria du lär vänta med dop till jag kommer hem ! hehe ska bli så mysigt att träffa dig och bebis :)



saknar er - FRID

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0