Im livin the dream

Har precis insett att jag inte klarar mig utan ström! Haha ! Sjukt hur beroende vi är, hade strömlöst i 20 minuter. Det fanns inget att göra. Varken tvn eller datorn funkade ju.
Nusåhär i efterhand slår det mig massa saker man kan göra när man har strömlöst. Kratta eller klippa gräset. Eller sova. Plocka rent på rummet. Sortera tvätt. Den listan var ganska ointressant i mitt fall. Satt i köket och drack termoskaffet mamma hade lämnat.
Halvljumet och blaskigt. Det dög som tidsfördriv.


Idag har jag gjort klart allt i skolan, hade inte så fruktansvärt mycket kvar att göra. Men nu är det gjort iaf!
Igår fick vi våra preliminära betyg också, det ser ut att bli någe av mig med. Det var vell halvdant på den teoretiska fronten vilket just nu inte gör mig något efter som att jag ska ju jobba på hotellet som kock. Just nu. Inte för alltid, så det får bli komvux här om några år. Om jag törs.
min mamma har ju viljat omsola sig sen jag föddes. Men än idag står hon där nere på PLM och sorterar glas. 22 år senare.
Jag vill inte bli en sån som inte vågar.


Här i söndags eller när det var så var jag lite vuxen och gick med i facket och grejer vet ni. Så nu har jag någon som säger ifrån när jag inte själv längre orkar. Hoppas jag aldrig ska behöva bruka facket på det viset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0